12/04/2024

MSC – MEDITERRANEAN SHIPPING COMPANY – CONECTEAZĂ ECONOMIA GLOBALĂ CU CEA LOCALĂ
MSC – MEDITERRANEAN SHIPPING  COMPANY – CONECTEAZĂ ECONOMIA  GLOBALĂ CU CEA LOCALĂ Marketing

Cu peste 22,5 de milioane de TEU (Twenty Feet Equivalent Unit sau container mic de tip 20’DV) transportate in 2023, compania MSC este lider mondial în logistica maritimă de containere. Compania are o rețea de 675 de oficii în 155 de țări și oferă soluții personalizate de transport pe mare, uscat și aer. Serviciile sunt concepute pentru a satisface nevoile specifice ale fiecărui client, indiferent de tipul de marfă sau de destinația finală. În Republica Moldova, compania oferă un sprijin de încredere exportatorilor și importatorilor locali de 12 ani.

AMPLIFICĂM POTENȚIALUL ECONOMIC NAȚIONAL

Puțini oameni știu că 80% din comerțul global se desfășoară prin intermediul containerelor maritime. Acest tip de transport este cel mai versatil, accesibil și avantajos din punct de vedere practic și financiar. Oficiul local MSC a fost deschis în ianuarie 2012, compania fiind prima linie maritimă de containere care a oferit servicii prin intermediul portului Giurgiulești. Alexander Di Leonardo, director general ÎCS „MSC MLD” SRL, reprezentanța națională a liniei maritime de containere MSC – Mediterranean Shipping Company SA, trece în revistă creșterea firească a companiei. „Ne-am crescut baza de clienți în fiecare an, deservind atât companii de expediție, cât și importatori și exportatori direcți. Până în prezent, MSC este unicul armator care are o reprezentanță dedicată în Republica Moldova. Acest lucru ne permite să fim foarte aproape atât de clienții locali, cât și de clienții internaționali care doresc să expedieze mărfuri uscate, refrigerate și congelate către și din Republica Moldova. Acum fiecare moldovean beneficiază de serviciile noastre, prin obiectele sau alimentele pe care le utilizează sau consumă zilnic”, menționează directorul. MSC este capabilă să ofere soluții logistice multimodale către clienți săi din Republica Moldova prin intermediul oricărui port regional din Marea Neagră, dar și prin porturi mai îndepărtate precum Bremerhaven sau Hamburg.

TRANSPORTĂM ÎN ORICE COLȚ AL LUMII

Compania operează 800 de nave maritime de containere care ajung în 520 de porturi pe 300 de rute. „Putem oferi soluții complete pentru toate nevoile clienților noștri, inclusiv diverse soluții intermodale – transport auto, feroviar sau fluvial, atât la origine, cât și la destinație. Deservim companiile mici, mijlocii și mari, începând de la cel puțin un container complet. Soluțiile pe care le oferim permit businessului autohton să ajungă la destinații îndepărtate și exotice chiar și cu o cantitate mică de marfă la tarife competitive. Sprijinim exportatorii locali pe piețe noi de desfacere și oferim o disponibilitate și opțiune sporită pentru consumatorii locali. Astfel, contribuim la creșterea economiei locale”, a subliniat Alexander Di Leonardo. Printre altele, MSC Moldova livrează concentrat de suc de mere în SUA și Canada, grâu în Indonezia și Vietnam, făină în Republica Democrată Congo, vin în Regatul Unit și multe alte destinații îndepărtate. La capitolul import, compania aduce diverse bunuri de larg consum din China, mașini second hand și noi din SUA sau Coreea de Sud, granit și gresie din India, orez din Pakistan, fructe exotice din America Centrală.

AGILITATEA NE REPREZINTĂ

Încă de la începutul războiului din Ucraina, când terminalele portuare din regiunea Odesa s-au închis, MSC a transferat fluxul containerelor către și din Republica Moldova în portul Constanța. „Necesitatea de a reseta configurația intermodală de la zero și de a identifica noi subcontractori de servicii via Constanța a fost inevitabilă. Echipa noastră a lucrat intens cu partenerii și clienții locali pentru a minimiza pe cât posibil întreruperile lanțului de aprovizionare. Ne-am adaptat la diferitele proceduri, restricții de greutate și înălțime precum și o disponibilitate limitată de camioane, dar ne-a reușit”, a specificat directorul.

COOPERĂM CONSTANT MSC

Moldova este în contact strâns cu clienții, partenerii și entitățile guvernamentale pentru a vedea cum pot fi atenuate orice provocări care apar. Pentru a elimina presiunea din punctele de trecere a frontierei dintre Moldova și România, în primăvara 2023 MSC a lansat soluții de transport feroviar între portul Constanța și portul Giurgiulești sau stația feroviară Ungheni-Berești. Până în ziua de azi, compania a organizat peste 40 de trenuri complete, fiecare transportând câte 70 de containere (goale și pline) per direcție. Astfel, a fost evitată o flotă de 2 800 de camioane de pe drumurile naționale și punctele de trecere a frontierei. Acest lucru a scurtat cozile de pe ambele părți ale graniței moldo-române cu peste 100 km în total. Totodată, compania noastră salută inițiativele multiple ale Guvernului Republicii Moldova de a reabilita rețeaua rutieră și feroviară a țării. „De asemenea, sprijinim extinderea și modernizarea punctelor de trecere a frontierei dintre Moldova și România precum și intenția de a construi mai multe poduri între cele două țări. Toate aceste măsuri vor avea ca rezultat costuri mai mici și livrări mai rapide. Acest lucru va crește competitivitatea produselor exportate din Moldova pe piețele internaționale, iar mărfurile de import vor deveni mai accesibile consumatorilor finali din Moldova”, a menționat domnul Di Leonardo.

PERSPECTIVA SOLUȚIILOR LOGISTICE NOI

„În prezent, MSC Moldova lucrează la furnizarea unei soluții noi și competitive pentru exportatorii locali de mărfuri lichide în vrac ca, de exemplu, concentrat de suc de mere, ulei de floarea-soarelui și vin. Intenționăm să oferim o soluție completă de transport care include diferite tipuri și mărimi de flexitank, montarea lor în containerele noastre, asigurarea mărfii și transportarea containerului pe calea terestră și maritimă spre orice destinație operată de către noi. De asemenea, lucrăm la stabilirea unei soluții de transportare a containerelor pe nave fluviale între porturile Constanța și Giurgiulești. Inițial, acest serviciu va fi conceput doar pentru marii exportatori de cereale care folosesc containerele noastre. Acest lucru le va oferi o soluție de logistică suplimentară pentru a transporta eficient cantități mari de marfă pe piețele mondiale, fără a congestiona rețeaua națională de drumuri. Ulterior, dorim să extindem acest serviciu și către importatorii locali”, a subliniat Alexander Di Leonardo.

Нашли ошибку в тексте? Выделите ее и нажмите CTRL+ENTER

Ați găsit o eroare în text?
Spuneți-ne!

Raportați o eroare

ВАМ ТАКЖЕ МОЖЕТ ПОНРАВИТЬСЯ

Lasa un comentariu

Adresa dvs. de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate (*).

0 zile 16 ore

206

Publicitate în BC