21/02/2024

Restaurantul contrastelor culturale: o nouă inovație de la Esushi
Restaurantul contrastelor culturale: o nouă inovație de la Esushi Marketing

Esushi extinde dimensiunea multiculturală a pieței restaurantelor din Chișinău. În ajunul noului an, rețeaua a inaugurat un nou local – Esushi Izakaya și Ika PINSA&MORE. Amplasat în sectorul Râșcani al capitalei, cu o suprafață de o mie de metri pătrați, restaurantul combină bucătăria japoneză cu cea italiană într-un concept inedit pentru piața locală, bazat pe contraste culturale.

 

Contrastul cultural iese în evidență chiar de la intrarea în restaurant: jumătate din el te duce în îndepărtata Japonie, iar cealaltă jumătate – în Italia. Și nu este vorba doare de bucătărie. Decorul, muzica, mobila, băuturile, deservirea – toate sunt concepute astfel încât să reprezinte cele două culturi.   

 

Calitatea, în prim plan

 

Dincolo de specificul cultural, un alt punct forte al noului restaurant este calitatea de top a bucatelor și a deservirii, acesta fiind principiul de bază al rețelei de restaurante Esushi, cu care clienții sunt obișnuiți deja.  

 

„Popularitatea Esushi vine, în primul rând, din grija față de vizitatori. Este vorba despre garanția că aceștia vor avea parte de o experiență inedită, dar și de bucate de cea mai înaltă calitate. Nu e deloc simplu să menții calitatea la cel mai înalt nivel atunci când ingredientul de bază e peștele proaspăt, un produs destul de sensibil în ce privește termenele de păstrare. Și când spunem proaspăt, ne referim nu la zile, ci la ore”, povestește Mihai Ivas, șeful departamentului de marketing la Esushi.

 

Managerul consideră că interesul consumatorilor din Chișinău față de Esushi se datorează popularității mâncărurilor din pește printre moldoveni, dar și interesului nostru față de bucătăriile tradiționale ale altor țări.

 

„Esushi oferă o experiență inedită. Așa cum noi nu avem ieșire la mare, oamenii caută produse din pește. Totuși, popularitatea Esushi nu a venit de la sine. Am avut nevoie de câțiva ani pentru a educa piața, s-o obișnuim cu produse de înaltă calitate”, menționează el.

 

Trendul alimentării sănătoase a prins rădăcini și în Chișinău

 

Potrivit managerului, consumatorul moldovean este familiarizat cu trendurile mondiale în ce privește consumul de alimente, care sunt orientate în prezent spre consumul de mâncare sănătoasă. „Ce pui în tine, aceea ești. Și tot mai mulți moldoveni înțeleg acest adevăr. Este o cultură alimentară în creștere”, spune Mihai.

 

„Mâncarea japoneză e pe locul întâi în topurile internaționale din punctul de vedere al sănătății. Este echilibrată și în proteine, și în vitamine și se asortează perfect trendului mondial de mod de viață sănătos. Pe lângă componența echilibrată, produsele trebuie să fie calitative și proaspete”, menționează el.  

 

Un alt factor determinant al calității bucatelor Esushi sunt tehnologiile de ultimă oră, cu care sunt dotate bucătăriile restaurantului și departamentele profesioniste, care au grijă de menținerea calității. Departamentul specializat în certificarea calității urmărește tot procesul: de la livrarea produselor în bucătăria restaurantului până la ieșirea bucatelor către client.

 

Două bucătării de top într-un singur restaurant

 

De altfel, și bucătăria italiană este considerată una din cele mai sănătoase din lume. În topul celor mai bune bucătării din lume din 2022, publicat recent de portalul Taste Atlas, aceasta ocupă chiar prima poziție.

 

Specialitatea de bază a jumătății „italiene” a noului restaurant este pinsa. Potrivit lui Mihai, aceasta este o pizza cu un blat mult mai sănătos. Conține cu 70% mai puțin gluten decât pizza simplă, fiind gătit din trei tipuri de făină: de soia, de orez și integrală din grâu. Este apreciat de persoanele cu un mod de viață sănătos și de cele care respectă regimuri alimentare. Totodată, pinsa conține mai mult toping, care trebuie să fie neapărat de calitate. Nu se amalgamează prea multe ingrediente. Se adaugă, spre exemplu, prosciutto, cașcaval, sos de roșii și verdeață, ceea ce permite să simți gustul și aroma fiecărui ingredient în parte. Este totul foarte bine echilibrat și sănătos.

 

Reunește familiile

 

Unul din obiectivele noului restaurant este să unească familiile la aceeași masă.  De exemplu, copiii își cheamă părinții la restaurant, însă nu toți preferă bucătăria japoneză – cineva vrea carne, de exemplu. Astfel, combinarea celor două bucătării sub un acoperiș are drept scop satisfacerea tuturor gusturilor pentru toate vârstele. Este un restaurant foarte mare, foarte interesant ca și design și o combinație frumoasă de culori.

Restaurantul conține și o zonă VIP, unde se pot organiza mici sărbători într-un cerc restrâns de prieteni. Din vară, în curte va fi amenajat și un teren de joacă pentru copii.

 

O componentă importantă a afacerii Esushi rămâne livrarea bucatelor la domiciliu. Potrivit lui Mihai, livrările asigură în prezent 40% din vânzările rețelei și sunt în continuă ascensiune.

Oamenii aleg să comande bucatele și să le consume acasă, fie din comoditate, fie din lipsă de timp. Managerul povestește că, deseori, ei fac comanda când vin de la serviciu, o iau de la restaurant sau o primesc la domiciliu prin curier.

Există tot mai multe comenzi și de peste hotare. Copiii, rudele sau prietenii, dacă vor să facă o surpriză cu o oarecare ocazie, comandă sushi, iar comanda este livrată destinatarului la ora și în ziua stabilită.  

Totuși, restaurantul clasic rămâne încă preferat de foarte multă lume, deoarece oferă posibilitatea desprinderii de rutina de la serviciu sau de acasă.  

 

Cultura vizitării restaurantelor este în creștere

 

Odată cu creșterea veniturilor în Republica Moldova, sporește și numărul de vizitatori ai restaurantelor. Dacă acum un deceniu, să mergi la restaurant era un lux, acum, vizitele au devenit pentru o parte tot mai mare a populației o practică frecventă. În ce privește restaurantele exotice, dacă acum doi-trei ani, tânăra generație era deschizătoare de drumuri în aceste localuri, acum acestea sunt vizitate constant și de persoane de vârsta a doua, și de vârsta a treia. Mihai spune că persoanele mai în vârstă au și venituri mai stabile, dar și timp mai puțin, deseori. În plus, deseori, se întâmplă ca o masă la restaurant să te coste mai ieftin decât una gătită acasă. Dacă mai luăm în calcul că restaurantul, dacă este profesionist, asigură 100% calitate, devine clar de ce tot mai mulți oameni aleg restaurantul.

 

Menținerea calității, un obiectiv pentru întreaga piață

 

Totuși, Mihai crede că factorii respectivi nu sunt suficienți pentru extinderea pieței. În opinia lui, jucătorii de pe piață ar trebui să depună eforturi constante pentru menținerea și sporirea calității și atunci popularitatea restaurantelor va crește.

„Vrem să educăm piața, să avem o concurență loială, fără de care nu pot exista servicii de calitate și afaceri prospere. Pe o piață cu o concurență loială, cel mai bun, cel mai ingenios, cel care oferă cea mai bună calitate este lider. Din asta vom avea de câștigat cu toții: noi, statul, consumatorii”, menționează managerul.

 

El promite și că Esushi își va menține statutul de lider în inovații pe piața autohtonă de profil. „Noi suntem primii care am introdus pe piață achitările online, livrarea rapidă și ne propunem să menținem constant acest spirit inovator”, spune șeful departamentului de marketing al Esushi.  

Нашли ошибку в тексте? Выделите ее и нажмите CTRL+ENTER

Ați găsit o eroare în text?
Spuneți-ne!

Raportați o eroare

ВАМ ТАКЖЕ МОЖЕТ ПОНРАВИТЬСЯ

Lasa un comentariu

Adresa dvs. de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate (*).

17 zile 17 ore

207

Publicitate în BC