01/07/2019

Ambianţa: 20 de ani de dinamică și dezvoltare continuă
Ambianţa: 20 de ani de dinamică și dezvoltare continuă Interviu

În ţara noastră este mult mai ușor să imporţi și să comercializezi produse, decât să dezvolţi și să lansezi o afacere de producere, motiv pentru care mulţi oameni aleg anume această cale de dezvoltare. Dar există întotdeauna excepţii. Una dintre acestea este corporaţia ”Ambianţa”, care timp de 20 de ani încântă consumatorii moldoveni cu mobilier de înaltă calitate, fiind lider de piaţă în Moldova în producerea mobilierului. Despre evoluţia, tendinţele și tehnologiile folosite în producere, ne-a relatat fondatorul companiei ”Ambianţa”, Ghenadii BOLEACU.

 

Anul acesta corporaţia ”Ambianţa” îşi sărbătoreşte cea de-a 20-a aniversare. Cum v-a venit ideea înfiinţării acestei companii? Cum s-a dezvoltat?

Ghenadii Boleacu: Compania a fost înfiinţată în luna august 1999. Ideea creării sale s-a născut când am vizitat pentru prima oară Polonia, de unde iniţial importam mobilă. Odată ajuns pe teritoriul fabricii de mobilă, am fost uimit de modul în care totul era organizat şi felul în care totul funcţiona, începând de la liniile de producţie şi terminând cu tehnologiile aplicate. Atunci mi-am stabilit un scop: să-mi deschid propriul meu atelier de producere a mobilei. Rentabilitatea livrărilor de import şi producţia proprie era încă comparabilă. Atunci m-am gândit: "De ce n-am crea noi locuri de muncă în Moldova, în loc să finanţăm dezvoltarea economiei altor ţări?"

Am pornit de la închirierea unei încăperi mici în spatele fabricii Viitorul, unde am lucrat cu utilaje sovietice vechi. La început am avut doar trei angajaţi, dar, cu toate acestea, am riscat şi am lansat producţia de mobilă. Iar, la scurt timp, ritmul creşterii s-a dovedit a fi mai mult decât impresionant: deja la sfârşitul primului an am avut 15 angajaţi, în al treilea an - 100, iar la sfârşitul anului 2003 - 300. Apoi, creşterea a încetinit. Iar în 2008, a lovit criza economică, care a afectat toate sectoarele economiei. La acel moment, deja constatasem că este necesară dezvoltarea direcţiei de export, deoarece piaţa internă este limitată, iar criza ne-a dat imboldul necesar pentru a acţiona. În 2008, am început să promovăm în mod activ vânzările în România, care s-au reflectat imediat asupra creşterii companiei. În prezent, în România, vindem aproximativ 70% din produsele noastre, iar 30% găsesc cumpărători acasă.

 

Povestiţi-ne mai multe despre structura corporaţiei şi geografia activităţilor sale.

Ghenadii Boleacu: Din organigrama corporaţiei fac parte eu, fondatorul ei, şi doi top manageri. Unul dintre ei, Dorin Dumbrăvianu, este responsabil de producere. Al doilea, Igor Vatamaniuc, administrează vânzările. Iar pe umerii mei cade responsabilitatea de a determina direcţia activităţilor companiei ”Ambianţa”: unde vrem să mergem, în ce ţări să fie comercializate produsele, aşa zisa expansiune pe pieţele străine şi relaţiile cu furnizorii direcţi din China, Austria, Polonia, Turcia, Germania, România.

Avem în spate un centru corporativ format din 10 departamente, inclusiv secţia resurse umane, financiară, contabilitate, etc. Însuşi corporaţia ”Ambianţa” este formată din 7 companii, dintre care 3 îşi desfăşoară activitatea în Moldova şi România şi una în Marea Britanie. În Marea Britanie producem mobilier pentru ramura hotelieră. Suplimentar, dezvoltăm activ o platformă online în Germania şi avem planuri şi pentru Irlanda, unde încă ne aflăm la etapa de negociere cu foştii compatrioţi care desfăşoară o activitate intensă în această ţară în sfera construcţiilor.

 

Relataţi-ne mai multe despre cum aţi reuşit să dezvoltaţi o reţea de vânzări în străinătate şi să extindeţi numărul de parteneri? Care este secretul succesului corporaţiei ”Ambianţa”?

Ghenadii Boleacu: Există trei secrete principale. Primul este selectarea personalului necesar direct în ţara , în care se preconizează vânzarea produselor. Trebuie să găsiţi astfel de oameni, care sunt dispuşi să se schimbe, vor să înveţe, să poată absorbi spiritul şi valorile companiei. Acest proces este destul de lung, complicat şi costisitor, implicând reinvestirea fondurilor create pentru atingerea unui nivel ridicat. Lucru pentru care eram pregătiţi. Prin urmare, al doilea secret este ambiţia şi curajul de a te promova pe pieţe noi, necunoscute anterior. Dar pentru aceasta, avem nevoie de angajaţi calificaţi care împărtăşesc ideile şi valorile companiei şi sunt capabili să le transmită consumatorilor şi partenerilor pe aceste pieţe noi. În al treilea rând: trebuie să oferi angajaţilor o anumită autonomie în luarea deciziilor. Căci una este să cunoşti situaţia din interior, să vezi cum merg lucrurile la faţa locului, şi alta este să urmăreşti de la distanţă, din sediul central. Primul oraş de pe harta noastră a fost capitala României, Bucureştiul, apoi oraşele Braşov, Cluj, Iaşi, etc. În plus, produsele Ambianţa sunt vândute în reţeaua de supermarketuri Dedeman, prezente în întreaga Românie.

 

Citiți continuarea articolului în noul număr al revistei Business Class iulie-august 2019!

Нашли ошибку в тексте? Выделите ее и нажмите CTRL+ENTER

Ați găsit o eroare în text?
Spuneți-ne!

Raportați o eroare

ВАМ ТАКЖЕ МОЖЕТ ПОНРАВИТЬСЯ

Lasa un comentariu

Adresa dvs. de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate (*).

3 zile 4 ore

205

Publicitate în BC