21/08/2023

Economisirea resurselor, printre prioritățile industriei auto.
Economisirea resurselor, printre prioritățile industriei auto. Auto

Economisirea resurselor devine o preocupare esențială pentru producătorii, furnizorii și consumatorii de automobile. Mai mult, pe măsura înăspririi reglementărilor de mediu, ea a devenit mai mult decât un imperativ financiar.  Companiile care adoptă o cultură a economisirii stimulează inovația, sporindu-și   competitivitatea. Această abordare nu conduce doar la reducerea costurilor.  Ea consolidează rezistența operațională, protejează mediul și, în final, sporește loialitatea consumatorilor.

Alexandru TOMA

O OPORTUNITATE DE CIRCA 4,1 TRILIOANE EURO

Circa 11 milioane de autovehicule sunt scoase din uz în Europa în fiecare an, iar industria auto generează cantități masive de deșeuri din metal, plastic și substanțe chimice. Partea bună este că 85% din materialele folosite la fabricarea mașinilor pot fi reciclate.

Grupul francez Renault a lansat în urmă cu doi ani, la fabrica Refactory din localitatea Flins, care se află la 40 de km de Paris, un proiect de reciclare și repunere în circuit a componentelor auto.

Concernul speră că proiectul va ajunge la o cifră de afaceri de peste 200 milioane de euro până în 2025.

Potrivit Nathalie REY, directorul Refactory, o parte a proiectului reprezintă un atelier capabil să recondiționeze în același timp 150 de mașini uzate pe zi. În mai puțin de o săptămână, mașinile sunt ca noi, de la elementele mecanice până la vopsea, sunt fotografiate și vândute din nou. Într-o altă clădire, 200 de muncitori se ocupă de recondiționarea a peste 1 600 de piese auto diferite.

„Producem motoare și cutii de viteză de aceeași calitate ca și cele noi, folosind materiale recondiționate provenite de la motoarele vechi. În același timp, prin reducerea costurilor în lanțul valoric, ne permitem să oferim clienților noștri o alternativă cu 30% mai ieftină decât una nouă”, spune François Evrard, șeful proiectului.

Pentru a crea un ecosistem în jurul mărcii sale, grupul tocmai a lansat un hub pentru startup-urile interesate de economia circulară. „Ideea principală a parteneriatelor dintre Renault și startup-uri este să muncim toți împreună pentru un scop bine determinat”, menționează Nathalie Rey.

Mașinile hibride, soluția cea mai viabilă pentru țările care ard cărbune

Experții promovează mașinile electrice drept salvatori ai mediului, însă, potrivit cercetătorilor Toyota, lucrurile nu sunt atât de simple.

În opinia lui Gill Pratt, CEO al Institutului de Cercetare Toyota, în timp ce vehiculele electrice sunt soluția viabilă pentru țările cu surse de energie preponderent regenerabilă, vehiculele hibride sunt răspunsul pentru regiunile care depind mai mult de centralele pe cărbune.

În timp ce proprietarii de vehicule electrice se străduie să încarce vehiculele din sisteme solare de acasă ori din alte surse regenerabile, multe gospodării casnice și încărcătoare publice sunt alimentate cu energie electrică de la centralele pe cărbune.

În aprilie 2023, Mitsubishi a publicat date cu rezultate aproape identice, arătând că vehiculele electrice oferă cele mai multe beneficii pentru mediu în țările care generează energie electrică din surse regenerabile.

Gill Pratt menționează, de asemenea, că lumea nu are suficiente materii prime pentru a face față unei treceri imediate la nivel mondial de la mașinile cu motoare cu ardere internă la cele alimentate cu baterii. „În cele din urmă, limitările de resurse se vor încheia, dar timp de mulți ani, nu vom avea suficiente materii prime pentru baterii și resurse regenerabile de reîncărcare. „Materialele pentru baterii și infrastructura de încărcare din surse regenerabile vor fi în cele din urmă din belșug. Însă va dura zeci de ani pentru ca minele de materiale pentru baterii și instalațiile de generare a energiei regenerabile, liniile de transport și instalațiile de stocare sezonieră a energiei să se extindă”, a spus cercetătorul.

ARBORII DE FAG POT AJUTA LA CREAREA UNEI MAȘINI NEUTRE FAȚĂ DE MEDIU

Lemnul masiv din pădurile de fag este gata să revoluționeze industria constructoare de mașini. Prima biorafinărie din lume pentru acest material durabil este construită în Leuna, Germania, iar prima mașină cu adevărat neutră climatic va fi gata până în 2030.

Unul din produsele de la biorafinărie este o umplutură funcțională regenerabilă, care servește drept componentă esențială și durabilă, în diverse aplicații, cum ar fi interioare din plastic, bare și benzi de protecție. Al doilea produs principal vor fi glicolii din surse regenerabile, care ajută la creșterea durabilității textilelor pentru automobile, cum ar fi husele de scaun, centurile de siguranță și tapițeria, dar și lichidele de răcire. O gamă de lichide de răcire pentru motoare și baterii pe bază bio va fi disponibilă în curând.

O NOUĂ TEHNOLOGIE DE SIGURANȚĂ PENTRU ROBOTAXIURI

Furnizorul francez Valeo va colabora cu gigantul chinez Didi pentru a dezvolta o tehnologie inteligentă de siguranță pentru robotaxiurile de nivel 4.

Potrivit experților platformei autonews și conform unui acord semnat de cele două companii în iunie, Valeo va investi în brațul de conducere autonom al Didi și va colabora cu unitatea pentru a dezvolta tehnologia de siguranță.

O parte esențială a tehnologiei este un set de hardware și software „eficient din punct de vedere al costurilor” cunoscut sub numele de Automated Safety Pilot, care va completa sistemul principal de navigație al unui robotaxi L4. Pilotul de siguranță automatizat va putea prelua și controla robotaxiul atunci când sistemul său principal de navigație întâmpină o defecțiune bruscă. Didi nu a dezvăluit suma investită pe care o va face Valeo în unitatea de conducere autonomă.

Didi accelerează eforturile de dezvoltare și comercializare a robotaxiurilor în acest an. În aprilie, a anunțat un plan de introducere a primului robotaxi produs în masă sub platforma sa de transport în 2025. Pe 10 mai, a semnat GAC AION New Energy Automobile, filiala de vehicule electrice a GAC Motor, pentru a producerea în masă robotaxiul L4.

Valeo intră în topul mondial al celor unsprezece furnizori de componente pentru industria auto cu o cifră de afaceri de 16,7 miliarde de dolari în 2021.

Нашли ошибку в тексте? Выделите ее и нажмите CTRL+ENTER

Ați găsit o eroare în text?
Spuneți-ne!

Raportați o eroare

ВАМ ТАКЖЕ МОЖЕТ ПОНРАВИТЬСЯ

Lasa un comentariu

Adresa dvs. de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate (*).

28 zile 7 ore

206

Publicitate în BC