22/09/2023

TOYOTA C-HR 2024 – UN STIL ȘI MAI ÎNDRĂZNEȚ DECÂT VERSIUNEA PRECEDENTĂ
TOYOTA C-HR 2024 – UN STIL ȘI MAI ÎNDRĂZNEȚ DECÂT VERSIUNEA PRECEDENTĂ Auto

Toyota a dezvăluit cea de-a doua generație C-HR, la șapte ani distanță de originalul care a debutat în 2016.

Modelul C-HR de serie va avea un nou front care amintește de bZ4X și de cel mai recent Prius, însoțită de o grilă mare din față, care încorporează în partea inferioară lămpile de ceață. Alte indicii distinctive sunt luminile în formă de C, care se integrează perfect în farurile principale prin intermediul barelor luminoase întrerupte. De-a lungul părților laterale, liniile de tip coupe revin pentru a crea ceea ce producătorul auto numește un profil „super-coupe”, iar despre C-HR se spune că este primul model Toyota care vine cu mânerele ușilor încastrate.

Pentru și mai mult fler vizual, C-HR este disponibil cu scheme vibrante de două vopsele și dimensiuni ale roților care merg până la 20 de inch. În spate, spoilerul de plafon este conectat vizual la stopurile pe toată lățimea printr-o fereastră înclinată, iar dacă privești cu atenție, poți observa numele modelului iluminat chiar deasupra insignei Toyota.

Cel mai recent C-HR măsoară 4 360 mm lungime, 1 830 mm lățime și între 1 558 și 1 564 mm înălțime (în funcție de variantă), făcându-l cu 35 mm mai lat decât modelul precedent. Ampatamentul rămâne același, la 2 640 mm, iar mașina este construită pe Toyota New Global Architecture (TNGA).

CH-R vine cu un grup de instrumente digital de 12,3 inch și un ecran tactil central care măsoară fie opt, fie 12,3 inch pe diagonală. Ecranul tactil este conectat la sistemul de infotainment Toyota Smart Connect, care oferă un agent vocal la bord, wireless Android Auto și Apple CarPlay, precum și telematică pentru vehicul prin aplicația pentru smartphone MyT.

În Europa, C-HR va fi oferit exclusiv cu sisteme de propulsie electrificate, inclusiv două modele hibride. Primul este un sistem cu un motor pe benzină cu aspirație naturală de 1,8 litri, cu patru cilindri, care oferă 98 CP. Aceasta este sporită de un motor electric evaluat la 95 CP.

Celălalt hibrid folosește un motor de 2.0 litri și 152 CP, sporit de un motor electric cu 113 CP.

Hybridul de 2.0 litri este disponibil și cu tracțiune integrală (sistemul E-Four de la Toyota), care adaugă un motor electric spate cu 41 CP. Ambele sisteme de propulsie hibride (HEV) vin cu o baterie litiu-ion cu o capacitate de energie de 4,08 Ah.

La (HEV) se alătură un sistem hibrid plug-in (PHEV) de 2.0 litri cu 223 CP. Cu o baterie complet încărcată, C-HR cu sistemul PHEV poate parcurge până la 66 km cu energie electrică pură.

VOLKSWAGEN VA FOLOSI VECHEA PLATFORMĂ „EDWARD” A XPENG PENTRU VEHICULELE ELECTRICE NOI

Vehiculele electrice dezvoltate în comun de Volkswagen și concernul chinez Xpeng vor folosi platforma G9 „Edward” de la Xpeng. Experții platformei autonews.com consideră că acest parteneriat ar putea fi un impuls pentru creșterea vânzărilor și profitabilității startup-ului chinez.

Xpeng va primi, începând cu anul viitor, așa-numitele venituri din servicii tehnologice de la Volkswagen, schimbând paradigma de patru decenii a producătorilor auto europeni și americani, care își taxau partenerii chinezi pentru licențierea tehnologiei.

„Vom folosi platforma G9 și o vom combina cu tehnologia Volkswagen”, a declarat Oliver BLUME, CEO-ul Grupului VW, într-o conferință de presă, după prezentarea rezultatelor semestriale.

Producătorii vor dezvălui detalii despre tehnologiile care vor apărea în modelele comune de la fiecare producător de automobile în următoarele săptămâni. „Vrem să valorificăm punctele forte din portofoliul nostru de produse”, a spus Blume.

Platforma „Edward” este o generație mai veche a tehnologiilor Xpeng, formând baza modelelor G9 și P7 ale startup-ului.

Cele mai recente modele Xpeng, cum ar fi G6, prezentat la Salonul auto de la Shanghai în aprilie, sunt construite pe o platformă mai nouă, Smart Electric Platform Architecture (SEPA) 2.0.

Xpeng a vândut un total de 13 500 de G9 până la sfârșitul lunii iunie, cu mult sub așteptările inițiale ale companiei de vânzări lunare de 10 000 de unități. Parteneriatul ar putea contribui la scăderea costurilor de producție a vehiculelor electrice ale Xpeng prin valorificarea dimensiunii VW și a puterii de negociere în aprovizionare.

NOUL LEXUS LBX – CEL MAI MIC SUV DIN GAMA PRODUCĂTORULUI JAPONEZ

Noul Lexus LBX este un SUV pe care concernul îl numește „modelul de reper” și mizează pe o schimbare a regulilor jocului în Europa. Alte mărci premium nu oferă un SUV atât de mic, BMW X1 și Mercedes GLA fiind mult mai mari, similare cu Lexus UX.

LBX va fi pus în vânzare în octombrie, iar primele mașini vor ieși pe drumurile din Europa în martie 2024.

Stilul modelului este mai simplist, cu mai puține grile deschise, cu faruri subțiri care dau mașinii un aspect premium. În spate, inscripțiile mărcii sunt poziționate peste hayon, iar pe capota portbagajului există un spoiler din spate și o bară de iluminare pe toată lățimea.

La doar 4 190 mm lungime, LBX este semnificativ (110 mm) mai scurt decât un Peugeot 2008 și cu 45 mm mai scurt decât un VW T-Cross, spațiul din interior însă este unul generos. Noul LBX are un habitaclu elegant, ecranul tactil central de 9,8 inch este însoțit de un nou afișaj digital complet al tabloului de bord de 12,3 inch, iar în echiparea superioară va fi disponibil și un afișaj head-up. Există posibilitatea controlului vocal folosind „Hey Lexus”, împreună cu Apple CarPlay wireless și Android Auto. De asemenea, se va oferi o cheie digitală, permițând utilizatorilor să-și deblocheze mașina folosind telefonul, dar și acces pentru cei cărora li se încredințează condusul autovehiculului. Este prezent un sistem audio Mark Levinson cu 13 difuzoare.

Un lucru pe care îl declară conducerea Lexus este că noul sistem hybrid funcționează la viteze și la distanțe mai mari în comparație cu modelele anterioare. Modificările efectuate sistemului hybrid au permis concentrarea pe un adaos la plăcerea de a conduce. Hybrid-ul benzină-electric cu trei cilindri de 1,5 litri va avea o putere de 134 CP.

Modelul va fi disponibil cu tracțiune pe față, în varianta standard și cu tracțiune integrală confirmată ca opțiune disponibilă, realizată prin adăugarea unui motor electric suplimentar pe puntea din spate.

Prețul oficial nu a fost încă anunțat, însă aproximația experților din domeniu se axează la 35 de mii de euro.

Нашли ошибку в тексте? Выделите ее и нажмите CTRL+ENTER

Ați găsit o eroare în text?
Spuneți-ne!

Raportați o eroare

ВАМ ТАКЖЕ МОЖЕТ ПОНРАВИТЬСЯ

Lasa un comentariu

Adresa dvs. de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate (*).

28 zile 7 ore

206

Publicitate în BC