26/03/2024

FEMEIA CARE CAUTĂ INSPIRAȚIA DINCOLO DE LUMINA REFLECTOARELOR: ALINA ANDRIUȚĂ, business consultant și trainer
FEMEIA CARE CAUTĂ INSPIRAȚIA DINCOLO DE LUMINA REFLECTOARELOR: ALINA ANDRIUȚĂ, business consultant și trainer Management

Mamă a doi copii, soție și antreprenoare, Alina ANDRIUȚĂ a consultat peste 450 de companii în ultimii 16 ani, cu peste 10 000 de participanți la cursurile sale educaționale în domeniul vânzărilor. Câtă pasiune și cât calcul pragmatic stă în spatele acestui parcurs impresionant?

Eugen KANSKI

 


Alina Andriuță este consultant de business, autor de carte și de programe educaționale în domeniile Business, Bani și Comunicare. Cartea ei „Cum să construiești un departament de vânzări: Instrumentar practic" este singura publicată în România și Republica Moldova pe segmentul Managementul vânzărilor. 50 000 de profesioniști au fost instruiți datorită programelor sale educaționale, inclusiv programe Business Mastermind și cursurile „Formula Banilor” și „Formula Cuvintelor”. Cu peste 500 de companii consultate și 300 de programe CRM implementate, are un portofoliu de clienți care include de la companii de construcții la producători de mobilă, companii de distribuție și școli online.

PUTEREA RISCURILOR CALCULATE

Drumul ei, de la o copilărie obișnuită în Sângerei la statutul de consultant de referință pentru sute de familii din România și Republica Moldova, mărturisește despre importanța asumării de riscuri. La vârsta de 24 de ani, a renunțat la funcția de director executiv într-o companie de produse cosmetice, cu un salariu lunar de 30 mii de lei, în favoarea antreprenoriatului.

„Majoritatea oamenilor preferă să păstreze ceea ce au deja, chiar dacă asta înseamnă ratarea șansei de a obține mai mult. Este un instinct de bază: evităm durerea și căutăm cât mai multă plăcere. Principiul de care mereu m-am ghidat a fost să mă concentrez pe câștiguri în loc să fiu îngrijorată de ce aș putea pierde. Cred că este ceva în genele mele. Când câștigul potențial depășește riscul, sunt dispusă să fac acest pas", mărturisește Alina Andriuță.

În cele din urmă, riscul a dat roade, marcând începutul unei cariere de succes în antreprenoriat și consultanță în afaceri. A fondat Aline Consulting – o companie de consultanță integrată în management și vânzări – și Sales University – un program complex de construcție a sistemului de vânzări online.

„Mulți își exprimă admirația atunci când află de evoluția mea în calitate de business consultant, o tranziție care poate părea bruscă, dar care este, de fapt, rezultatul a două decenii de efort asiduu. Succesul ține de aplicarea conștientă a propriilor competențe, ținând cont de contextul în care te afli, într-un mod care să-ți aducă venituri", explică Alina.

PUTEREA DECIZIILOR INFORMATE

 

„Cea mai mare greșeală pe care o fac managerii de companii este că văd oameni, însă ei ar trebuie să vadă sisteme. Principiul meu de business are la bază ideea că afacerile ar trebui să fie sistematice, axate pe procese și pe date. Ajut antreprenorii să construiască sisteme și procese care pot fi copiate și extinse cu ușurință pe măsură ce afacerile lor se dezvoltă. Datele generate se pot folosi pentru a lua decizii în cunoștință de cauză și pentru a monitoriza progresul companiei", subliniază Alina Andriuță.

 

În această eră digitală, social media este un instrument puternic pe care antreprenorii îl pot folosi pentru a construi o relație de încredere cu publicul țintă, atrăgând atât clienți, cât și angajați. Anul trecut, cererea de forță de muncă a depășit oferta cu 8,2%, cifră care se preconizează că ar urma să crească la 17,9% până în 2026. De aceea, valorificarea platformelor precum Instagram este tot mai importantă pentru a atrage talentele, spune Alina Andriuță.

 

„Publicitatea tradițională pe platformele de angajare nu mai este eficientă. În zilele noastre, oamenii doresc să intre în contact cu cei pe care îi admiră. Pentru a câștiga această admirație și încredere, trebuie să fii vizibil; oamenii trebuie să știe cine ești. Din experiența mea, am constatat că antreprenorii care sunt activi online atrag angajați fără efort. De fapt, cele mai recente angajări ale mele au fost făcute direct de pe rețelele mele de socializare, ocolind complet canalele tradiționale de recrutare", afirmă femeia de afaceri, care a reunit în jurul ei o comunitate de 105 000 de urmăritori pe Instagram.

PUTEREA MODESTIEI

 

Ea mărturisește că nu își face idoli, în schimb, găsește inspirația în femei obișnuite pe care le întâlnește zi de zi.

„Recent, eram împreună cu niște amice, când una dintre ele, medic obstetrician, a fost chemată urgent, la ora 21:00, pentru a primi o naștere. Promptitudinea cu care a decis să plece, lucru la care am fost martoră de mai multe ori, mă inspiră cu adevărat. Femeile ca ea, care lucrează neobosit departe de lumina reflectoarelor, de multe ori nerecunoscute, sunt adevăratele mele modele. Aceste femei, care se întorc acasă la primele ore ale dimineții ori se duc direct la un alt schimb, întruchipează sacrificiul și modestia”, afirmă Alina.

 


Alina ANDRIUȚĂ, business consultant și trainer:

 

Principiul de care m-am ghidat mereu a fost să mă concentrez pe câștiguri

în loc să fiu îngrijorată de eventualele pierderi.

 

Нашли ошибку в тексте? Выделите ее и нажмите CTRL+ENTER

Ați găsit o eroare în text?
Spuneți-ne!

Raportați o eroare

ВАМ ТАКЖЕ МОЖЕТ ПОНРАВИТЬСЯ

Lasa un comentariu

Adresa dvs. de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate (*).

4 zile

206

Publicitate în BC